9 tips om je lokale (maps) SEO te verbeteren

Voor veel bedrijven en ondernemers zijn de lokale (maps) zoekresultaten belangrijk. Ben je bijvoorbeeld een bakker of opticien dan is het moeilijk om in de zoekresultaten hoog te scoren vanwege de enorme concurrentie. In dit artikel geef ik je 9 SEO tips om je positie in de lokale zoekresultaten te verbeteren.

1. Toon je bedrijfsadres en telefoonnummer duidelijk op je website

Maak je bedrijfsadres kenbaar door deze op elke pagina van je website te herhalen. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld de footer die onder aan elke pagina wordt herhaald. Vermeld bedrijfsnaam, postadres en telefoonnummer.

2. Zorg voor een geoptimaliseerde contactpagina

Geef je bedrijfsadres en telefoonnummer ook weer in de hoofdinhoud van de contactpagina, zelfs als je deze gegevens ook aan de footer hebt toegevoegd. Vermeld hier ook informatie over openingstijden, routebeschrijvingen en vervoersmogelijkheden. Plaats niet alleen een contactformulier op uw contactpagina.

3. Optimaliseer titels met de plaatsen die je wilt targeten

Indien je website reclame maakt voor een dienst of winkel in een stad, zorg er dan voor dat je de plaatsnaam in de titels gebruikt, met name op je startpagina. Dit verwijst naar zowel de zichtbare paginatitel als de TITLE-tag.

4. Moedig tevreden klanten aan om beoordelingen achter te laten

Beoordelingen die Google ontvangt, kunnen een grote invloed hebben op uw positie in Google Maps. Vraag klanten om hier beoordelingen achter te laten. Je kunt hiervoor uitstekend het Sierink-WP beoordelingssysteem voor gebruiken, dan kun je de reviews gelijk ook op je website tonen.

5. Voeg Local Business-schema toe aan je website

Google herkent gestructureerde gegevens van Schema.org. Je kunt dit aan elke pagina toevoegen. Het helpt Google en andere zoekmachines om jouw bedrijf te lokaliseren. Met een plugin als SEOpress is dit eenvoudig in te stellen.

6. Maak een Google Mijn Bedrijf-account

De eerste stap om lokale SEO in Google te verbeteren, is ervoor te zorgen dat je wordt herkend als de eigenaar van je Google Mijn Bedrijf-profiel. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk informatie over je bedrijf invult en eventuele foto’s en video’s toevoegt.

7. Krijg links van organisaties

Als je lid bent van een lokaal netwerk, kijk dan of hun website bedrijfsvermeldingen voor leden biedt en zorg ervoor dat je wordt vermeld met het juiste adres en de juiste website.

8. Sponsor een plaatselijk sportteam

Door links van populaire lokale websites te krijgen, kun je jouw positie in lokale zoekresultaten verbeteren. Zo kun je bijvoorbeeld een plaatselijk sportteam sponsoren op voorwaarde dat ze vanaf hun website naar je linken.

9. Voeg je bedrijfsadres toe aan je Facebook-pagina

Gebruik het tabblad Locatie van de pagina ‘Pagina-informatie bewerken’ en controleer dat je bedrijfsadres correct is of voer het alsnog in.

Deel dit bericht .....

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp
Scroll naar top